středa 30. dubna 2008

Zkouška dospělosti

Jistě jste v poslední době zaznamenaly dění kolem státních maturit. Před pár dny je sněmovna schválila a teď záleží na posouzení senátu. Zdá se, že těm ve vládě je vše jasné a všemu rozumějí, ale kdykoliv zabrousíme s učiteli na toto téma, vždy vznikne spousta otazníků a pravda je většinou jen v domněnkách. Nejhorší je, když se ptáme my studenti učitelů a oni nám v podstatě nic neodpoví, protože také žádné informace nemají, nebo mají, ale nerozumějí jim popřípadě nejsou úplné. Proto jsem se dnes rozhodla omrknout stránky ministerstva školství s nadějí, že tam nějakou tu pravdu třeba najdu. I když se zdá, že maturita je ještě hodně daleko, ve čtvrťáku se jistě budeme všichni divit, jak rychle to uteklo. Mě už zřejmě tato nová maturita nemine. Poslední ročník odmaturuje dle současných předpisů v roce 2009. Poté bude tzv. přechodové období po dobu dvou let no a pak by se tato jízda měla rozjet na plný plyn. Na stránkách ministerstva školství jsem našla odkaz na stránky cermatu. Kde jsem tedy našla mnohem důležitější, přehlednější a pro mě srozumitelnější informace než na stránkách min. š. Omrkla jsem také ukázky testů tzv. základní a vyšší úrovně na které se budou testy dělit a záleží jen na nás, kterou z těchto variant si vybereme. Vyzkoušela několik otázek z německého jazyka v obou úrovních a pro porovnání opravdu musím uznat, že většině slovíček v základní úrovni rozumím a některé otázky bych zvládla vypracovat už teď na konci prvního ročníku. Dokonce mě udivil i občasný překlad do češtiny, čemuž jsem se opravdu divila. Oproti tomu ve vyšší úrovni už jsem měla problémy větší.... což je samozřejmě logické. Jsem tedy zvědavá, co si na nás ti chytří ve vládě nakonec vymyslí a doufám, že se nestaneme jen pokusnými králíky, ale že toto jejich celé úsilí přinese nakonec své ovoce a nebude to jen takový jejich rozmar, zalíbit se voličům.

0 reakce/í:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP