sobota 6. září 2008

Co s nepovedenými žáky?

Ještě v dobách, kdy chodil do školy můj táta měl učitele, který si své hodiny bez tělesných trestů neuměl představit. Při zkoušení to prý fungovalo například tak, že když žák nic neuměl, tak ho učitel začal tahat za vlasy či uši a řekl: "synáčku, proč ses neučil". No neumím si to dnes představit. Škola by si asi musela najmout dost dobrého právníka. Mohlo by se sice říct, že je tohle už pěkná řádka let, a že je dnes vše jinak, ale kdo ví... Já osobně se v podstatě s tělesnými tresty ve škole nikdy nesetkala, když tedy opomenu (ještě na ZŠ) dřepy za žvýkání žvýkačky, nebo použití sprostého slova o hodině zeměpisu. To, zda by měl učitel svého žáka fyzicky trestat je velmi sporné. Rozhodně ne za špatné známky a nebo za to, že někdo zapoměl úkol. Ale pokud je dítě drzé, sprosté, vulgární, agresivní a například nadává, či ubližuje ostatním spolužákům či samotnému vyučujícímu, tak by se už mělo nějak zasáhnout. Samozřejmě by se vše mělo nejdřív začít řešit nějak po dobrém, například poznámkou. Bohužel je již ověřeno že v těch horších případech nezabírá, i přes to mi facka nepřipadá jako nejlepší řešení. Stejně tak, jako nejsou za své činy fyzicky trestáni dospělí, tak by neměly být ani děti. Dospělého zavřou za prohřešek do vězení, mladiství mohou vykonávat například veřejně prospěšné práce. A přesně v tom bych viděla řešení. Proč by žák za špatné chování nemohl zamést školní dvůr, či vytřít chodbu, aspoň by u toho měl dost času přemýšlet a měl by si začít vážit toho, že vůbec může chodit do školy.

0 reakce/í:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP