pondělí 17. listopadu 2008

O králi s velikým puchýřem

Ještě jsem se zřejmě nesetkala s nikým, kdo by se nepodivil nad názvem vesnice, jejíž etymologický původ chci dnes rozebírat. Jde o vesnici Pucheř (taktéž nedaleko Čáslavi:). Pokud se také divíte tomuto názvu a napadlo vás, který významný rodák měl puchýř, tak vás zklamu. Přiznám se, že i mě jako malé hloubal tento název v hlavně. Sestřenka si pro mě vymyslela historku o králi s puchýřem, které jsem zřejmě nějaký čas věřila. Dnes se už ale raději přikloním k faktům. Jelikož se Pucheř nachází nedaleko Kutné Hory, tak se i zde vyskytovalo stříbro, které bylo vmísené v rudě (proto je ta vesnice v takovým dolíku a musí se šlapat ten pitomej kopec). Ta ruda se roztloukala nějakým bucharem a právě od "bucharu" je dovozeno slovo "pucheř". Jak jednoduché... No i když sestřenka možná nebyla s tou historkou o králi s velkým puchýřem třeba tak daleko. Je dokázáno, že vesnici založili ve 13 století nějací Pucherští z Puchře a puchýře třeba měli.

4 reakce/í:

Anonymní,  17. listopadu 2008 v 20:45  

Kopec z Puchře (na Pucheř) je děsneeeej (šel jsem ho asi 2× v životě :D ) a co teprv k nám domů nahoru, to je horší :P

Anonymní,  18. listopadu 2008 v 7:11  

áále prosim tě :P

kačka 18. listopadu 2008 v 18:14  

Ach ták ty máš trénink :D.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP