neděle 2. srpna 2009

LIberecký Harry Potter a Princ dvojí krve; minirecenze

Během dovolené jsem stihla navštívit i Liberecké kino, kde jsem měla možnost se kouknout na nový dlouho očekávaný díl Harryho Pottera.

Kino se mi zalíbilo hlavně díky dvojsedačkám :). Otravovalo mě to, že mě otravovalo nějaké dítě, že jí sedím na sedačce, kde minule seděla. No jo, sedat si musí tam, na co má lístek. Opravdu se mi to jenom zdá, nebo jsou ti děti nějak drzejší a drzejší. Já jsem si jako malá v životě nedovolila nic zlého říct člověku dvakrát většímu. Měla jsem z té výšky zkrátka hroznej respekt.
No nic, nechci tady kritizovat výchovu spratků, ale recenzovat.

Takže můžeme začít.. Film byl plný povedených efektů, vyskytuje se v něm slíbená romantika a má zase o něco temnější atmosféru (i když Voldemort se v něm vůbec nepřichomýtl, ale Smrtijedů si užijete).
Herci se téměř vůbec nemění, ale na scénu se dostává velmi důležitá postava, a to profesor Křiklan.
Celý děj filmu je vlastně hlavně o tom, že Brumbál ukazuje Harrymu nejdůležitější vzpomínky různých lidí na Voldemorta. To vede k rozluštění jeho tajemství a následně jak ho zabít.
Navíc aby toho nebylo málo, tak hlavní představitelé už trochu zestárli a začínají řešit milostné vztahy. Také hlavní představitelé poznávají moc žárlivosti, hlavně Hermiona a Ron (Lonánek).
Harry se zase pomalu a jistě zakoukává konečně do Ginny. Naopak jeho vztah k Dracovi hodně ochladá a při jednom souboji ho nepěkně zraní.
Zkritizovala bych ale jeden nedostatek a to, že většina studentů v Bradavicích už nenosí uniformy. Jsou totiž oblečeni v "mudlovském" oblečení.
Film se mi moc líbí, i když nejede přesně podle knihy
a spousta scén se musela vypustit. Trochu mi chyběl závěrečný boj v Bradavicích. Další věc
co mi vadila byla desetiminutová přestávka, ale to je asi už spíš věc kina. Do kina se přece nechodí na přestávky! Ale dá se to pochopit u filmu, co trvá 2,5 hodiny.
Že se Potter líbí ukazuje i prodejnost.

Poslední díl H.P. a relikvie smrti má prý být rozdělen do dvou filmů (listopad 2010 a květen 2011). Tomu se říká dobrý marketingový tah :).

0 reakce/í:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP