úterý 27. ledna 2009

Windows 7

Jako fanda do výpočetní techniky a zároveň student počítačů mě velmi zajímá co se děje v tomto oboru. Takže mi samozřejmě nemohl uniknout připravovaný nový operační systém od Microsoftu, a to Windows 7. V lednu vyšla první veřejná beta tohoto systému, neváhal jsem a stáhl jsem ji. Četl jsem několik kladných komentářů, které mě přesvědčily v testování bety. Hned jako první mě překvapila velikost instalačního media, která se oproti Vistě (v betaverzi) snížila téměř na polovinu (asi na 2,2 GB). Instalace je ještě jednodušší než u Vist, což mě přijde trošku skličující, když si nemohu vše nastavit, jak chci, ale pro méně zdatné uživatele to je jednoznačně výhoda. Také trvání instalace na stroji s procesorem Celeron 2,6 GHz, MSI 5200FX AGP s 128MB Video Ram a 2GB operační paměti mě přišla neuvěřitelně rychlá. Mohu říci, že do půlhodiny hotovo. Pár základních nastavení a systém byl připraven k použití. Většinu zařízení si našel sám, a také sám zprovoznil, musel jsem ručně nainstalovat ovladače GK (po instalaci jsem vyměnil za Sapphire Radeon 2600XT) a ovladače zvuku. Jediný software, který mi nešel nainstalovat, byl Daemon Tools, proto jsem použil neméně dobrý PowerISO. Jinak jsem rozchodil vše. Já hry moc nehraji, ale co jsem slyšel a četl, nejsou s tím vážné problémy. Navíc si jádro veme o pěkných 300 MB méně než Visty, tže jsou svižné i na daleko horších počítačích. Navíc jako bonus jsou zde různé vychytávky, např. zatřepete jedním oknem a ostatní vám zmizí, zatřepete znovu a objeví se, jak byly nebo lepší lišta a náhledy aplikací, můžete je například rovnou zavřít. Tlačítko plocha zmizelo plně doprava vedle času. Dále můžete změnit, případně stáhnout a nainstalovat různá témata, která se opravdu povedla. Opravdu mě tato beta přesvědčila a zatím není co vytknout. Pro některé jedince může být problém, že je v angličtině, ale ovládání je jednoduché a velmi podobné předchozím verzím Windows. Určitě doporučuji alespoň na vyzkoušení.


Mikeš

0 reakce/í:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP