pondělí 8. prosince 2008

Nezákonné

Každý by měl zajisté něco vědět o svých předcích a o původu jeho rodiny. V mnoha zemích světa je dnes vypracovávání rodokmenu velmi moderní. Já jsem nedávno zkoumala staré dokumenty svých předků z máminy strany, které jsou velmi pečlivě dohledané až do 17. století (za druhé světové války, musel děda předložit svůj "dobrý" původ - no tak aspoň to máme doma ne/díky Hitlerovi takhle pěkně dohledané). Bylo to docela zajímavé počtení. Tak například jsem se dočetla, že můj předek z počátku 17. století byl mušketýrem a jeho syn měl stejné datum narození jako já (no samozřejmě jen ten letopočet se lišil). Potom mě zaujalo až vysvědčení z první třídy, co patřilo mému dědečkovi. Představte si, že už v první třídě měl 3 neomluvené hodiny a tudíž dvojku z chování, to byl ale raubíř. Na stejném listě papíru mě ale zaujala i další věc a to byl stupeň hodnocení chování. Dnes vám tam můžou napsat nejhůř dobře a tím se končí. Ale tehdy jste mohli dostat plný počet bodů. To bych vám ale nedoporučovalo, protože byste se jinak pohybovali na hranici zákona. Čtyřka totiž byla ve stupnici hodnocení zapsána jako méně zákonná a pětka dokonce jako nezákonná. Ještě, že to už zrušili že? :D:P

0 reakce/í:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP