neděle 11. dubna 2010

"Je to přece tááák primitivní!"

Mám jednu hrozně vtipnou spolužačku a i kamarádku, která všem tvrdí, že náš obor je hrozně primitivní a udělat tuto školu je také hrozně primitivní.

Musím tak trochu nesouhlasit!

Proč si tedy připadám tak trochu jako na gymplu? Možná je to proto, že jsem schytala dost přísné učitele, což ona ne. No jo infoška a účto máme opravdu přísné. Ale co třeba taková ruština z které propadá, čeština a naprosto divná statistika.
Musím říct, že děláme taky plno prezentací, referátů a jiných prací. Navíc si děláme i kulturní deník, do kterého si píšeme zápisky, rozbory knih a vlastní názory na ně. Musíme je dělat hodně precizně a je to i známkované. Věru, dobré známky z toho asi nikdy nebudou. Pokud chcete jedničku, chce to tak osm A4 a já většinou už nevím co psát na čtvrtý. Úplně nejlepší bylo, když jsme museli v druháku dělat celý kulturák za prvák znova kvůli státním maturitám. Celkově je to s tímto panem profesorem čím dál těžší, a to byl v prváku vcelku v pohodě.

Ruština, tak to je kapitola sama pro sebe. Nemáme vůbec přehled o svých známkách, protože na známkách přece vůbec nezáleží, tak nám je tedy ani neříká. . . a pak jsme překvapeni, co nám dal na vysvědčení. Ještě nikdy jsem od něj neslyšela na konci roku výslednou známku. Navíc na testy nikdy nevím, co se učit, ale učím se na ně. Většinou do nich dá ale věci, co jsme třeba nebrali, nebo domácí úkoly, nebo něco o čem se zmínil o hodině. Poloviční body vůbec nezná, buď máš celou větu dobře, nebo ne, což mě dost štve, protože mám chyby kolikrát jenom v měkkých znacích. Ale není se moc co divit, když máme mít úroveň podobnou jak v angličtině.

Účetnictví a daňovka, to chce preciznost. Jakmile se udělá jedna chyba ve výpočtu na začátku tak je to jasná pětka. A smůlu mají i ti, co si omylem napsali špatnou částku do zadání. Nikomu se neodpouští, i když někdy zlidští a píšem opravku a možná i ty známky vymaže.

Písemná elektronická komunikace je něco podobného jako účto, uděláte tam překlep, něco vynecháte, špatně zformulujete větu a je to špatný. Je opravdu hodně náročný napsat bezchybný dopis, ale někdy se to povede. Tabulky jsou lepší.

Statistika je kupa blbostí, která je těžko pochopitelná. A taky plno vzorečků.

Na informatiku máme jednoho matfyzáka, který nám dokázal, že excel není jenom na vytváření tabulek, ale i v praxi použitelný program. Teď bereme databáze a trochu se v tom ztrácím, ale myslím, že tento učitel boří mýty o SOŠ. Myslím tím, že úroveň výuky INT na SOŠ může být i hodně vysoká. Ale taky mi někdy hodně kazí vysvědčení :/.

A matematika je takové samostudium. Sice vůbec nevím, co po nás na hodinách chce, ale na písemku se nějak už naučím. Horší je, když to někdo nezvládne. Lepší byla matika v prváku s profesorem V.

A tělocvik to je taky věda pro medvěda aneb tak trochu buzerace. Jak si vás neoblíbí, tak je to špatný.

Opravdu tedy nesouhlasím, že to máme primitivní. Já nejsem z těch žáků, co by měli problémy se studiem. Doma se opravdu neválím a to nemusím být z gymplu. Respektive válím, ale se sešitem. Přijdu domů, najím se, dělám si úkoly resp. zápisy třeba pro Mgr. R. (což trvá dlouho), a pak se to učím a třeba v osm končím. Kolikrát ani nestihnu vše. Nechci nikoho pomlouvat, ale když na to kašle, tak na to taky doplatí.
Samozřejmě, že jsou i dny na které nic není, ale mě škola hrozně vyčerpává a někdy bych si radši dala hodně dlouhou dovolenou.

0 reakce/í:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP